Kecskeméti SuperCross, plusz egy kis statisztika
Végre vége a gumimizériámnak, beállítottam a működő tubeless felni- és gumi párost. Ahogy az előző Tudományos Tubeless Értekezésben (TTÉ) megírtam, a dedikált tubeless felni megoldja a CX szellentési problémákat. A versenyen is tökéletesen működött a Schwalbe Rocket Ron – Kenda Small Block Eight Pro páros kb. 2.5 báron. Más komolyabb technikai probléma sem adódott, ami hátráltasson Kecskeméten, az év utolsó SuperCross futamán, mégis vállalhatatlan teljesítményt nyújtottam: hatodik helyen gurultam a célba. Kuka.
Mostmár ahhoz is komolyabb csoda kellene, hogy harmadik helyen végezzek a Supercross összetettben. Nem pont így képzeltem, de rá kellett jönnöm, hogy ez sem olyan egyszerű sport, mint ahogy kinéz.
Vasárnap reggel még 1C fokot mutatott az autó hőmérője ahogy elhagytam Budapestet, de tényleg kerek szemekkel bámultam az órát ahogy Kecskemétre értem: már 8-9C fokot jelzett! Woww, csodálatos idő, ez tetszik, most nem fogok télikabátban versenyezni! Megyó jelent meg váratlanul a rajtnál – Pityikuszt váltva, aki most valami miatt nem jött – de Megyó nem nevezett elő, nem számítottam rá. Egy „city bájkkal” jött, igaz egy jóállású vas KTM-ről van szó, melyre cyclocross gumikat applikált. Tényleg igaz szerintem, hogy Megyónak majdnem tökéletesen mindegy, milyen bicajjal indul, valószinüleg egy Csepel kempinggel is agyonverne bennünket.
Jól kaptam el a rajtot és mentem Dina Danival és Zathureczky Márkkal az első körben. A rajt után nem sokkal egy mini körforgalomnál Dani megint eldobta a bicajt az orrom előtt, pont mint Veszprémben. Elterült megint, mint egy béka, de pont elfértem mellette, nem volt gond, néztem a szemem sarkából ahogy feltápászkodik. Az első kört még első helyen jegyeztem az idősebbek között, ám éreztem, hogy nem forognak rendesen a lábaim, nem fogom tudni tartani a tempót körökön át a fiatalokkal.
Megyó előzött meg először, de hamarosan Molnár „TomSolo” Tomi és elhaladt. Hátranéztem, hogy ki lesz a következő, de nem láttam senkit. Erre két kanyarral később még két ember zúgott el mellettem, Speciális Viktor és Árvai Attila. Ezek meg honnan tűntek elő?! Nem sokkal később még a lokál srác, Duzmath Csabi is hátbavágott, ezzel be is állt a hatodik pozícióm. Nem lassultam le drámaian, még volt olyan érzésem a két utolsó körben, hogy felérhetek Viktorra, aki visszaesett kicsit a végére, de ez sajnos már nem következett be.
Különleges volt a kecsekméti pálya homok szepontból, két egész hosszú homokos szakaszt is beillesztettek, az egyik a palánk miatt biztosan futós szekció volt, nem nagyon tetszett. Illetve nagyon nem tetszett. Én nem bírok úgy futni, mint a nyúl. A másik már tekerős, éppen tekerhető volt, de igen komoly erőt és „alföldi” technikát igényelt, nem is sikerült minden körben abszolválnom.
Nekem valójában egy olyan cyclocross pálya lenne ideális, ahol meleg van, egy pillanatra sem kell leszállni a nyeregből, nincs a pályán komolyabb emelkedő, nem kell magas fűben, vagy sárban haladni, ami plusz erőt kíván. Szóval egy olyan cyclocross pálya kellene, ami nem cyclocross, csak sima biciklizés… Kár hogy nem csinálnak nekem ilyen versenyeket.
Lássuk a 2014 versenystatisztikám (Master2 kat.):
- 28 versenyen indultam, ebből 23-an dobogón végeztem, melyből 12 győzelem
- 2. hely az XCO Országos Bajnokságon, 1. hely az XCO Magyar Kupa- és Ranglista összetettben, ez nagyon tuti, erre vagyok a legbüszkébb.
- 3. hely a Top Maraton összetettben (rövid) pedig 3 futamot nyertem, csakhogy:
- Egyetlen (!) feladott verseny (DNF): Bükk Maraton, defekt
- A Strava szerint több, mint 4.000 km edzés március óta, benne 100.000m szint (Ave kiszámolta, hogy ez olyan, mintha átlagosan 2.5%-os emelkedőn mentem volna végig a 4.000 km-t). Látni szeretnéd az aktuális számokat egy videoban?
Elégedett vagyok, ez nem kérdés, kb. így terveztem. Csak az OB-t sajnálom, mert azt nagyon-nagyon szerettem volna.
Ismét nagy köszönet Máhr Attilának a szuper fotókért!
2014 SuperCross Kecskemét eredmények: supercross15_kecskemet.xls (61KB)